Kryteria oceniania pracy ucznia w grupie
- Autor: Marek Misztal
- 14 czerwca 2014
- Brak komentarzy
Praca w grupie to jedna z kluczowych kompetencji kształconych przez cały okres edukacji. Propozycja zawiera przykładowe zapisy kryteriów pomocniczych przydatnych dla nauczyciela.
Ocena dopuszczająca (2)
Uczeń:
- Nie wnosi pozytywnego wkładu w pracę grupy.
- Często podważa zasadność pracy.
- Wykonuje tylko część wyznaczonych przez nauczyciela zadań.
- Rzadko okazuje szacunek kolegom z grupy.
- Nie wspiera dobrej komunikacji.
Ocena dostateczna (3)
Uczeń:
- Stara się być przydatny w czasie realizacji zadań.
- Zazwyczaj wykonuje polecenia i zadaną pracę w terminie.
- Sporadycznie nie okazuje szacunku kolegom z grupy.
- Pracę cechuje brak zaangażowania emocjonalnego.
Ocena dobra (4)
Uczeń:
- Współpracuje z innymi członkami grupy.
- Koncentruje się na wyznaczonym celu.
- Wykonuje zadania zwykle przed czasem.
- Dysponuje całością materiału potrzebnego do realizacji zadania.
- Potrafi słuchać innych.
- Zna zasady komunikowania się w grupie.
- W trakcie wykonywania zadania obecny przez większość czasu.
- Raczej nie zachęca biernych członków do większej aktywności.
- Wykazuje szacunek dla innych członków grupy, nawet gdy występują różnice poglądów.
- W czasie dyskusji używa racjonalnych argumentów, nie poddaje się emocjom.
Ocena bardzo dobra (5)
Uczeń:
- Będąc w grupie wnosi pozytywny wkład w jej pracę.
- Potrafi zaplanować i zorganizować pracę własną i innych.
- Konsekwentnie i z zaangażowaniem wykonuje polecenia.
- Przypomina innym o zadanej pracy.
- Zadaje pytania, czyni uwagi, w celu poprawienia jakości pracy.
- W razie nieobecności dostarcza grupie swoje materiały.
Marek Misztal
Dodaj komentarz