Kryteria oceniania pracy ucznia w grupie

Praca w grupie to jedna z kluczowych kompetencji kształconych przez cały okres edukacji. Propozycja zawiera przykładowe zapisy kryteriów pomocniczych przydatnych dla nauczyciela.


Ocena dopuszczająca (2)

Uczeń:

  • Nie wnosi pozytywnego wkładu w pracę grupy.
  • Często podważa zasadność pracy.
  • Wykonuje tylko część wyznaczonych przez nauczyciela zadań.
  • Rzadko okazuje szacunek kolegom z grupy.
  • Nie wspiera dobrej komunikacji.

Ocena dostateczna (3)

Uczeń:

  • Stara się być przydatny w czasie realizacji zadań.
  • Zazwyczaj wykonuje polecenia i zadaną pracę w terminie.
  • Sporadycznie nie okazuje szacunku kolegom z grupy.
  • Pracę cechuje brak zaangażowania emocjonalnego.

Ocena dobra (4)

Uczeń:

  • Współpracuje z innymi członkami grupy.
  • Koncentruje się na wyznaczonym celu.
  • Wykonuje zadania zwykle przed czasem.
  • Dysponuje całością materiału potrzebnego do realizacji zadania.
  • Potrafi słuchać innych.
  • Zna zasady komunikowania się w grupie.
  • W trakcie wykonywania zadania obecny przez większość czasu.
  • Raczej nie zachęca biernych członków do większej aktywności.
  • Wykazuje szacunek dla innych członków grupy, nawet gdy występują różnice poglądów.
  • W czasie dyskusji używa racjonalnych argumentów, nie poddaje się emocjom.

Ocena bardzo dobra (5)

Uczeń:

  • Będąc w grupie wnosi pozytywny wkład w jej pracę.
  • Potrafi zaplanować i zorganizować pracę własną i innych.
  • Konsekwentnie i z zaangażowaniem wykonuje polecenia.
  • Przypomina innym o zadanej pracy.
  • Zadaje pytania, czyni uwagi, w celu poprawienia jakości pracy.
  • W razie nieobecności dostarcza grupie swoje materiały.

Marek Misztal

Print Friendly

Dodaj komentarz